Kuriame sporto erdvę namuose – ko reikia ir ką būtina žinoti?

Sportas namuose

Žiema jau perkopė į antrąją pusę, vis labiau norisi judėti ir sugrįžti į prieš karantinines formas.  Panašu, kad treniruoklių klubų ar sporto salių atsidarymo teks palaukti, tad vienintelė vieta sportuoti – namuose. Tiesa, ši erdvė per paskutinius metus tapo multifunkciškiausia vieta žemėje, tad kodėl neįsirengus ir sporto salės joje.

Pandemija ir žiema sudaro geriausią pasiteisinimo duetą nesportuoti, tačiau tiek daug laiko praleidžiant namuose fizinis aktyvumas yra tiesiog privalomas. Pasaulinė sveikatos organizacija nurodo, kad siekiant išvengti ne tik kūno, bet ir emocinių ligų  pandemijos metu, būtina palaikyti bent minimalią aktyvumo būseną:

  • Vaikams iki 5 metų rekomenduojama 180 minučių per dieną įvairaus pobūdžio fizinė veikla
  • 5 -17 amžiaus grupės vaikai ir paaugliai turėtų bent valandą per dieną aktyviai sportuoti, o 3 kartus per savaitę atlikti specialius raumenų tempimo pratimus.
  • 18+ amžiaus grupei per savaitę rekomenduojama užsiimti 150 minučių vidutinio intensyvumo fizine veikla arba bent 75 minutes skirti intensyviam fiziniam aktyvumui

Tad sportuoti dabar kaip niekad svarbu, o įsirengti, kad ir visai minimalią ir ekonominę salę kaip niekad paprasta. Sporto erdvės susikūrimas namuose padės išlaikyti motyvaciją sportuoti ir pavasarį pasitikti „formoje“.

Sportininko namuose pradžiamokslis

Prieš pradedant pirkti inventorių, tiksliai nuspręskite, kokius pratimus darysite ir kurias kūno vietas treniruosite. Geriausia būtų jau turėti tikslią, mažiausiai kelių mėnesių programą ir išskelti individualius tikslus, kurių sieksite. Nenorint daug investuoti ar neturint vietos namuose, prekybos centro internete „Varlė.lt“ ekspertė Laura Aksomitaitė rekomenduoja kompaktiškiausius sporto įrenginius, su kuriais galėsite atlikti bendrojo pobūdžio mankštą ir kūno tempimą.

„Pirmiausia pasirūpinkite kilimėliu, tai universali sporto prekė, kuri apsaugo nuo slydimo, o ant jo galėsite saugiai atlikti dauguma raumenų ir sąnarių tempimo pratimų“, – teigia ekspertė.

Hanteliai arba svareliai dar viena priemonė, kuri padės kiek suintensyvinti treniruotę. Tai visoms kūno dalims stiprinti tinkama priemonė. Tačiau tik pradėjus sportuoti vertėtų įsigyti nedidelius, 2 – 3 kg svorio svarelius.

Mankštos efektyvumą garantuoti padės masažinis volas. Juo naudotis labai paprasta, o stimuliuojami net ir gilieji raumenys, jungiamieji audiniai, kurie užtikrina kūno lankstumą ir mobilumą, padeda sumažinti įtampą kūne. „Masažinis volas yra daugiafunkcinis treniruočių įrankis, su juo galima atlikti daugybę sportinių pratimų namų sąlygomis, lavinti raumenų ištvermę, jėgą, atlikti jogos, pilates pratimus. Juo rekomenduojama pradėti ir pabaigti treniruotę“, – pataria L. Aksomitaitė.

Na, o žiemos metu, kai apšilimo lauke daryti nepavyksta, geriausias pakaitalas bėgimui – šokdynė. Šokinėti per šokdynę gali įvairaus amžiaus ir fizinio pasirengimo žmonės ir taip lavinti savo greitį, balansą bei ištvermę.

Jei turite vietos namuose, gimnastikos kamuolys yra puiki priemonė stiprinti ne tik pilvo raumenis, šlaunis bei sėdmenis, bet ir gerinti pusiausvyrą ir stabilumą. Gimnastikos kamuolį galite naudoti sėdėjimui prie rašomojo, taip treniruodami raumenis net ne sporto metu.

Profesionali sporto salė namie

Jei savo namuose turite laisvą patalpą ir esate sporto entuziastas, jums gali prireikti kur kas rimtesnio inventoriaus. Tačiau prieš pradedant pirkti daiktus, reikėtų įsitikinti, kad patalpa tinkama sportavimui. Svarbiausia, kad vietoje, kurioje norite sportuoti, būtų vėdinimo sistema, nes sename rūsyje sportuoti bus ne tik nemalonu, bet ir ne higieniška. Taip pat, pasikabinkite bent vieną veidrodį, jie nebe reikalo yra visuose sporto klubuose, o padeda matyti kaip atliekate pratimus ir valdyti savo kūną, o tai ypač svarbu sportuojant individualiai.

„Varlė.lt“ ekspertės teigimu, geriausia investicija yra  jėgos staklės ar daugiafunkcinis treniruokis: „Šio tipo treniruokliai užtikrina veiksmingą beveik visų raumenų grupių mankštą. Jais galima naudotis tiek stovimoje, tiek sėdimoje padėtyje, o tai leidžia formuoti bei stiprinti tiek krūtinės ląstą, tiek nugarą, tiek pečius. Dėl savo multifukciškumo juo gali naudotis įvairaus amžiaus ir fizinių galimybių žmonės“.

Ypač žiemą reikalingas sporto inventorius yra bėgimo takelis. Sporto takelių galima įsigyti ir už kelis šimtus ir kelis tūkstančius eurų, tad tikrai pasidomėkite, koks atitiks geriausiai jūsų lūkesčius. Daugumoje naujų modelių galima reguliuoti nuolydžio padėtį, turėti greičio, pulso ir kitų fizinių duomenų jutiklius, transportavimo ratukus ar net ekraną filmams žiūrėti.

Jei ketinate sportuoti su hanteliais, dideliais svoriais ar skersiniu, vertėtų investuoti į reguliuojamą treniruočių suoliuką. Toks inventorius leidžia stiprinti viršutines kūno dalis: krūtinę, pilvą ar pečius ir apsaugo nuo traumų.

Tačiau prieš perkant inventorių, svarbu suprasti, kokia įranga reikalinga ir ar mokėsite ja tinkamai naudotis. Reikėtų realistiškai įvertinti savo fizines galimybes ir nusiteikimą, nes profesionalus sporto inventorius atsipirks – tik dažnai ir teisingai jį naudojant.