Žingsniamačiai: kam reikalingi ir kaip išsirinkti?

Viens, du, trys – žingsniamačiai padės suskaičiuoti kiekvieną Jūsų atliktą žingsnį

Tikriausiai visi sutiktų, jog vaikščioti yra naudinga ir reikalinga. Ši veikla palaiko sąnarių, raumenų ir jungiamųjų audinių sveiką būklę bei kartu padeda širdžiai ir visai kraujotakos sistemai. Taip pat reguliarus vaikščiojimas ne tik padeda fizinei sveikatai, bet ir suteikia energijos, pakelia nuotaiką. Patariama vaikščioti gryname ore, kad būtų dviguba nauda, nes tai ne tik sportas, bet ir buvimas gryname ore.

Norite motyvuote save didesniam fiziniam aktyvumui? Pasivaikščiojimo metu numesti svorį? Pasitikrinti, kiek kalorijų sudeginate pakeliui į darbą? Tai padaryti Jums padės žingsniamatis – paprastas įrenginys, kuris išmatuos nueitų žingsnių skaičių, paskaičiuos kalorijas, parodys nukeliautus atstumus. Šiuo metu žingsniamačių pasiūla rinkoje yra didelė, todėl natūraliai kyla klausimas: kokį pasirinkti?

Žingsniamatis yra skirtas Jūsų fizinei būklei gerinti bei ją stebėti. Jo dėka galėsite greitai ir lengvai apskaičiuoti įveikto atstumo vidutinį greitį, ekranėlyje matyti treniruotės trukmę bei sudegintas kalorijas. Taigi žingsniamatis yra puiki priemonė tiems, kurie nori kontroliuoti svorį. Mokslininkai įrodė, kad reguliarus vaikščiojimas aštrina protą ir padeda geriau atlikti darbo užduotis. Aktyvūs fiziniai pratimai, tokie kaip vaikščiojimas ar bėgiojimas, padeda įveikti stresą ir geriau sutelkti dėmesį. Tad užtenka, kad ir 30 minučių reguliaraus vaikščiojimo, kad pajustumėte naudą. Išbandykite!

Žingsniamatis yra nedidelis prietaisas, kurio net nepastebės aplinkiniai, nes jį galite slėpti po drabužiais ar įsidėti į kišenę. Skaičiuoti savo žingsnius galite ne tik treniruočių metu, bet ir visą dieną, taip įvertindami savo kasdieninį aktyvumą (žingsnius ir kalorijas).

Renkantis žingsniamatį labai svarbu, kad jis būtų ne tik lengvas ir mažas, bet ir toks, kuris turėtų ilgai veikiančią bateriją bei lengvai suprantamą skaitmeninį ekraną.

Kam Jums žingsniamatis?

Pirmasis dalykas, kurio paklausti savęs turėtų vaikščiojimo mėgėjas yra žingsniamačio įsigijimo tikslas. Priklausomai nuo to, kokiomis funkcijomis bus naudojamasi, dažniausiai priklauso tinkamiausio žingsniamačio pasirinkimas.

Pagrindinės žingsniamačio funkcijos:

  • Žingsnių skaičiavimas
  • Atstumų matavimas
  • Kalorijų skaičiavimas

Šių funkcijų pakaks, jei žingsniamatis turėtų būti naudojamas kaip didesnio judėjimo motyvacija arba nukeliauto atstumo matavimui; labai noriai tokius įrenginius renkasi šiaurietiškąjį ėjimą (Nordic Walking) praktikuojantys žmonės. Jei įsigyjate žingsniamatį kaip palaikymą metant svorį, šių funkcijų taip pat visai pakaks. Šiomis funkcijomis aprūpinti žingsniamačiai – tai pagrindiniai įrenginiai, kuriuos galima įsigyti už tikrai nedidelę pinigų sumą.

Pažangesni įrenginiai taip pat turi:

  • Laikrodį (pravartus, jei į treniruotes nepasiimate telefono ir neturite laikrodžio ant riešo)
  • Pulsometrą
  • Laikmatį (naudingas dirbant su greičiu)
  • Garsinis signalas reaguojantis į užprogramuotą atstumą ir žingsnių skaičių

Šias papildomas funkcijas renkasi žmonės, kurie žingsniamatį naudoja pažangioms treniruotėms, ruošiasi maratonams, nori tobulinti savo bėgiojimo ir ėjimo technikas. Jei praktikuojamos intensyvios treniruotės, reikėtų pagalvoti apie žingsniamatį su atmintimi, įgalinantį duomenų perdavimą kompiuteriui.

Asmenimis, kurie nori žingsniamačiu naudotis išvykose į kalnus, pravers tokios funkcijos:

  • Aukštimatis (panaudoja barometrinio slėgio matavimą naudotojo aukščio padėties virš jūros lygio matavimui)
  • barometras
  • kompasas

Ant rankos ar segamas prie diržo?

Žingsniamatis yra įrenginys, kuris gali būti tvirtinamas tiek prie diržo, tiek nešiojamas kaip laikrodis.

Žingsniamačiai ant rankos su laikrodžiu – tai paprasčiausiai laikrodžiai, papildomai aprūpinti žingsnių skaičiavimo funkcijomis. Yra brangesni nei žingsniamačiai tvirtinami prie diržo ir dažniausiai jų dizainas yra labai vyriškas, todėl tokius įrenginius moterys renkasi gana retai. Rankiniai žingsniamačiai turi daug funkcijų: rato laiko matavimas, chronometras, apšviečiamas ciferblatas, leidžiantis perksiatyti rezultatą sutemose, kartais rankiniai žingsniamačiai dar pasižymi ir pulsometru. Tokių išplėstų funkcionalumų laikrodžiai su žingsniamačiu nelabai dera prie kostiumo, todėl jei yra noras žingsniamačiu naudotis darbe, rekomenduoja rinktis prie diržo tvirtinamą modelį.

Rankiniai sportiniai žingsniamačiai. Šiai kategorijai priskiriami įrenginiai atrodo kaip laikrodžiai, tačiau laiko matavimas nėra jų pagrindinė funkcija. Išskyrus žingsnių ir atstumo matavimus, juose taip pat yra integruotas kompasas; dar jie sugeba matuoti barometrinį slėgį ar aukštį. Tokius modelius įprastai renkasi jaučiantys aistrą trekingui asmenys. Tačiau jie visiškai nenaudingi žmonėms, kurie planuoja įsigyti žingsniamatį dėl dietos – šios kategorijos įrenginiai dažnai neturi kalorijų skaičiuoklės.

Segami prie diržo žingsniamačiai – funkcionalumų požiuriu yra mažiau išplėsti nei rankiniai, tačiau turi tris pranašumus. Visų pirma, iš esmės jie tinka prie bet kokios aprangos, nes žingsniamatį galima pritvirti taip, kad jis bus nematomas. Antra, egzistuoja didelė spalvinė modelių įvairovė, ką be abejonės, teigiamai įvertinti turėtų damos. Trečia, segami prie diržo žingsniamačiai yra žymiai pigesni. Šiai kategorijai priskiriami žingsniamačiai leidžia matuoti atstumą, žingsnių skaičių, turi integruotą kalorijų skaičiuoklę. Kai kurie modeliai turi papildomas įdomias funkcijas, pavyzdžiui, radiją. Pažangesni modeliai pasižymi duomenų siuntimo per USB jungtį į kompiuterį galimybe, kuri gali būti naudinga tiems, kurie nori daryti tikslius treniruočių sesijų užrašus.

Kaip pasirinkti tinkamą žingsniamatį? Paprasčiausias metodas – išrašyti tas funkcijas, kurios yra būtinos Jūsų poreikiams patenkinti, o tada apsvarstyti žingsniamačio nešiojimo būdą. Turint apibrėžtus šiuos parametrus jau be didelių problemų galima pasirikti tinkamiausią modelį už optimaliausią kainą.

JAV, kur nemaža dalis gyventojų turi anstvorį, širdies asociacija rekomenduoja mažiausiai 150 minučių per savaitę skirti vaikščiojimui ir po kiek laiko krūvį didinti palaipsniui. Pradėkite, kad ir nuo 5 minučių pasivaikščiojimo kasdien.

Tegul Jūsų žingsnius ir sudegintas kalorijas matuoja žingsniamatis. Matydami pasiektus rezultatus save skatinkite ir judėkite pirmyn!

 

Join the discussion

El. pašto adresas nebus skelbiamas.