Vėl krito planšetinių kompiuterių pardavimai

Pirmojo „iPad“ pasirodymas įžiebė planšetinių kompiuterių įrenginių populiarumą ir lemė, kad jie pradėjo darytis daugumos kompanijų pelningais produktais. Tačiau tie laikai jau praėjo, o naudotojai atrodo yra labiau susidomėję planšetofonais nei jų didesniais broliais. Tai patvirtina paskutinieji planšetinių kompiuterių rinkos rezultatai, rodantys, jog šio tipo įrenginių prekyba mažėja. Nepaisant to, galimas dalykas, jog tai nėra nuolatinė tendecija ir netrukus pardavimų diagramų stulpeliai kilstels į viršų.

Taip bent jau teigia „ABI Research“ tyrėjai, kurie prognozuoja, jog per artimiausius 5 metus visa planšetinių kompiuterių rinka išaugs 10%. Didelę reišmę tam turės „iPad Pro“, „Windows 10“ ir naujos kartos „Galaxy Tab S“ modelių premjeros. Būtent šie įrenginiai turėtų parodyti, ar visas segmentas atlaikys vis stiprėjančią planšetofonų konkurenciją. Tačiau kol kas, remiantis „IDC“ kompanijos paskaičiavimais, pirmajame 2015 metų ketvirtyje parduotų planšetinių kompiuterių skaičius siekia 47 mln. vienetų, kai tuo tarpu analogišku laikotarpiu praeitais metais tai buvo 50 mln. Skirtumas nedidelis, tačiau vis dėlto implikuoja į kritimą.

Nepaisant to, pardavimų sumažėjimas nėra susijęs su visais įrenginiais ir gamintojais, nes susidomėjimo augimu gali pasigirti du viename tipo modeliai, t.y. planšetiniai kompiuteriai, kurie prijungus prie jų klaviatūrą gali atlikti nešiojamo kompiuterio funkcijas. Taip pat pastebimas, įrangos su 3G/4G jungiamumu pardavimų augimas, dėl kurio kenčia modeliai, kurie aprūpinti tik Wi-Fi.

Skirtingus rezultatus taip pat galima įžvelgti skirtingų gamintojų atvejais. „Apple“, kuris šiuo metu yra rinkos lyderis, pirmąjį 2015 metų ketvirtį pardavė 12,6 mln. planšetinių kompiuterių. Palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2014 metais, kai buvo parduoda 16,4 mln. vienetų, tokie rezultatai reiškia 22,9% siekiantį kritimą. Šiuo metu kompanija iš Kupertino valdo 26,8% rinkos, o anksčiau jos dalis siekė 32,7%. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, jog „Apple“ nuo pat pirmojo „iPad“ įrenginio premjeros pirmavo, todėl pažymima, jog neįmanomas nuolatinis augimas, ypač kai visa rinka mažėja. Tikinėtina, įtaką šiai situacijai taip pat turi „iPhone 6 Plus“ pasirodymas.

Apyvartos sumažėjimas užfiksuotas ir „Samsung“ atveju; kompanijai atiteko antroji vieta. Korėjiečiai per ketvirtį pardavė 9 mln. įrenginių (16,5% mažiau nei prieš metus). Šiuo metu „Samsung“ valdo 19,1% rinkos (anksčiau 21,6%).

Trečioje vietoje yra „Lenovo“ su 2.5 mln. parduotų planšetinių kompiuterių ir 5,3% siekiančia rinkos dalimi. Tačiau ši kompanija gali pasigirti 23% siekiančiu pardavimų augimu, todėl visai realu, kad ateityje tai gali būti rimtas konkurentas dabartiniams lyderiams. Toliau seka „Asus“ su 1,6 mln. parduotų vienetų (net 30,6% kritimas) ir 3,8 % rinkos dalimi. Pirmąjį penketuką užbaigia „LG“ kompanija, kuri lyginant su praeitais metais, pasiekė net 1423,7% geresnius rezultatus. Tokius rezultatus daugiasiai lėmė ankstesnė gamintojo susidomėjimo planšetinių kompiuterių rinka stoka. Pirmąjį 2014 m. ketvirtį „LG“ pardavė 100 000 įrenginių.

Bendrai visas planšetinių kompiuterių segmentas sumažėjo 5,9%.

Vendor1Q15 Unit
Shipments
1Q15 Market
Share
1Q14 Unit
Shipments
1Q14 Market
Share
Year-over-Year
Growth
Total47.1100.0%50.0100.0%-5.9%
Apple12.626.8%16.432.7%-22.9%
Samsung9.019.1%10.821.6%-16.5%
Lenovo2.55.3%2.04.1%23.0%
ASUS1.83.8%2.65.2%-30.6
LG Electronics1.43.1%0.10.2%1423.7%
Others19.741.8%18.136.3%8.6%

Šaltinis: IDC

Join the discussion

El. pašto adresas nebus skelbiamas.