Padangos – vienas svarbiausių automobilio elementų
Padangos yra vienas iš svarbiausių jūsų automobilio elementų. Jos yra vienintelė automobilio dalis, kuri turi tiesioginį sąlytį su kelio danga ir yra atsakingos už saugumą, kuro sąnaudų ekonomiškumą bei malonų važiavimą. Tinkamų padangų pasirinkimas ir jų priežiūra per visą jų gyvenimą yra labai svarbus veiksnys, darantis įtaką jūsų važiavimo kokybei. Tačiau, yra daugybė padangų rūšių, kurių kainos labai smarkiai skiriasi, todėl išsirinkimas kartais gali būti sunkus. Nesvarbu, ar jūs esate naujas vairuotojas, kuris nelabai nusimano apie padangas, ar patyręs vairuotojas, yra dalykai, kuriuos būtina apie jas žinoti kiekvienam.
Padangų ypatybės, kurias privalu žinoti vairuotojams
Priklausomai nuo padangos gamintojo bei modelio, padangos gali būti pagamintos iš natūralaus ir/ar sintetinio kaučiuko, metalinės vielos, medžiagos bei kitų medžiagų. Skirtingos padangos dalys gali būti pagamintos iš skirtingų medžiagų siekiant išgauti patvarumą, tinkamą sukibimą, tvirtumą. Yra šešios pagrindinės padangos dalys. Visų pirma, protektorius – padangos dalis, kuri tiesiogiai liečiasi su kelio danga. Daugelis protektoriaus raštų yra būdingi gamintojui arba tam tikram modeliui. Per daugelį metų gamintojai atliko išsamius tyrimus, norėdami rasti geriausius protektoriaus modelius, kad išspręstų konkrečias problemas, pavyzdžiui, geriausią modelį, kuris tinkamas važiavimui ant šlapios dangos. Kita dalis, protektoriaus įpjovos ir lietaus grioveliai. Tai yra du skirtingi elementai, tačiau jie atlieka panašias funkcijas. Jų pagrindinis tikslas yra nukreipti vandenį nuo protektoriaus ir taip pagerinti sukibimą. Tačiau protektoriaus įpjovos taip pat leidžia padangai šiek tiek lankstytis, kai automobilis juda, kad protektorius dar labiau sukibtų su danga. Vieta, kur protektorius susijungia su šonine sienele vadinama – briaunele. Ji paprastai gaminama iš santykinai standžios, labai tvirtos gumos su plieninės vielos pagrindu. Briaunelė užtikrina sandarumą, kad būtų išvengta oro išsileidimo ir padanga nepasislinktų ant ratlankio. Kita padangos dalis – šoninė sienelė. Tai vieta, kuri sujungia briaunelę ir protektorių. Šoninės sienelės paprastai gaminamos iš gumos, kuri sutvirtinta plieninėmis vielomis arba audiniu, kad būtų užtikrintas didesnis tvirtumas. Ant šoninės sienelės galime rasti padangų kodus bei įspėjamuosius ženklus. Galiausiai, pluoštas – sluoksniai padangos viduje, kurie pagaminti iš plieno, nailono, medvilnės ar šilko apgaubto elastomerais, pagamintais iš gumos ar kitų junginių. Šis pluoštas vaidina svarbų vaidmenį padedant padangai išlaikyti savo formą. Žinant padangų dalis ir jų funkcijas, gali būti lengviau išsirinkti tinkamas padangas.
Padangų rūšys
Padangos būna ir skirtingų tipų. Šie tipai priklauso nuo naudojimo pobūdžio, skirti specialioms oro sąlygoms. Skirtingi protektoriaus raštai, medžiagos ar protektoriaus įpjovos gali suteikti skirtingą sukibimą, stabilumą, padėti padangoms išstumti purvą ir t.t. Yra trys pagrindiniai padangų tipai: žieminės, vasarinės ir universalios. Žieminės pagamintos iš minkštesnės gumos, nuo kitų skiriasi savo protektoriaus raštu bei gyliu. Jos skirtos važinėti sniegu, ledu ar šlapia danga. Jų kietumas matuojamas indeksais – A, B, C – kietesnio mišinio padanga, o E ir F indeksu žymimos minkštesnio mišinio padangos. Nuo padangos kietumo ar minkštumo priklauso sukibimas bei mašinos valdymas.Vasarinės padangos pasižymi specifiniu protektoriaus raštu bei gyliu, kuris pritaikytas vandens išstūmimui nuo padangos paviršiaus. Jos tinkamos važinėti sausais bei šlapiais keliais. Universalios padangos, dažnai dar vadinamos demisezoninėmis, yra mišinys tarp žieminių ir vasarinių, todėl tinkamos važinėti visus metus. Taip pat, padangos pagal savo naudojimo pobūdį gali būti ir sportinės, angliškai vadinamos „semi-slick“ padangomis. Jos pasižymi minkštumu, kuris lemia geresnį sukibimą su danga, dėl to, galima važiuoti didesniu greičiu tiek posūkiuose, tiek tiesiame kelyje. Dažniausiai jos naudojamos lenktynių metu, nes kasdieniam važiavimui jos nėra labai praktiškos. Gaminamos ir padangos specialiai visureigiams. Visureigės padangos yra įprastos lengviesiems sunkvežimiams, visureigiams ir kitoms transporto priemonėms, kurios gali važiuoti nelygiais keliais arba bekele. Jų šoninės sienelės yra standesnės, kad būtų užtikrinta didesnė apsauga nuo pradūrimų, o protektoriaus raštai paprastai yra platesni nei visų kitų tipų padangų, kad būtų lengviau išstumti purvą, žvyrą ar vandenį. Svarbu nepamiršti ir atsarginės padangos, kuri būtina kiekviename automobilyje. Atsarginė padanga gali būti normalaus dydžio padanga, identiška keturioms automobilio padangoms, arba tai gali būti vietą taupanti „mini atsarginė“, sukurta kaip laikinas pakaitalas.
Kada keisti padangas?
Skirtingai nuo daugelio kitų jūsų automobilio dalių, padangas reikės periodiškai keisti. Norėdami užtikrinti, kad jūsų automobilis būtų saugiai valdomas, turėtumėte pakeisti padangas, kai protektorius yra nusidėvėjęs arba mažesnis už gamintojo rekomenduojamą. Žiemos sezonu protektoriaus gylis negali būti mažesnis nei 3 mm, o vasarą nemažesnis kaip 1,6 mm. Taip pat, būtina keisti padangas jei jos yra nevienodai susidėvėjusios, netolygios. Svarbu, kad būtų rasta problema, dėl kurios jos dyla netolygiai, prieš uždedant naujas padangas.
Naujos padangos internetu – geras kainos ir kokybės santykis garantuotas
Išsirinkite kokybiškas padangas naujam sezonui už prieinamą kainą. Rinkitės pagal vairuojamą automobilį ar sezoną ir būkite saugūs kelyje. Platus žieminių, vasarinių bei demisezoninių padangų pasirinkimas internetinėje parduotuvėje už prieinamą kainą. Padangas galite pirkti ir komplektais arba po vieną. Taip pat, galite pirkti ir išsimokėtinai. Nepraleiskige progos akcijų bei išpardavimų metu norimas, kokybiškas padangas įsigyti dar pigiau.
Kodėl verta investuoti į naujas padangas?
Jeigu perkate padangas savo automobiliui, tikriausiai, kad ieškote geriausio varianto už mažiausią įmanomą kainą. Visgi daug kam gali kilti klausimas – kodėl kainų skirtumas tarp tam tikrų padangų yra toks didelis? Ar gali vienos padangos būti kelis kartus geresnės už kitus ir kodėl, jeigu išvis verta investuoti į jas? Trumpai atsakysime, kad investuoti tikrai verta ir štai pagrindinės naudos, kurias gauna pirkėjas, perkantis naujas, geresnes padangas.
Saugumas
Pati svarbiausia naujų padangų savybė bendro naudojimo keliuose – geresnis sukibimas su kelio danga. Susidėvėjusiose padangose nebelieka protektoriaus ir dėl to automobilis gali lengviau susimėtyti, slysti ir buksuoti. Tai nėra saugu. Naujos padangos nėra sudilę ir dėl to daug geriau kimba su kelio danga, taip užtikrindamos maksimalų saugumą eisme.
Tiek važiuojant mažesniu, tiek riedant dideliu greičiu galima greitai jausti skirtumą tarp naujų ir senų padangų.
Komfortas salone
Naujos arba aukštesnės klasės padangos gali skleisti mažesnį garsą. Dėl to automobilio viduje bus girdimas daug mažesnis ūžesys nuo ratų. Aišku, daug kas priklauso ne tik nuo padangų, bet ir pačio automobilio garso izoliacijos sprendimų, tačiau važiuojant greitkeliu arba užmiesčio keliu, tylesnės padangos tikrai leidžia jaustis gerokai komfortiškiau ir ausų nevargina įprastas triukšmas.
Ekonomiškumas
Į padangas verta investuoti ir dėl didesnio ekonomiškumo. Mažesnę trintį arba geresnį sukibimą užtikrinančios padangos taip pat mažina ir kuro suvartojimą ilgose distancijose. Kuo aukštesnis ekonomiškumo įvertinimas („A“ žymi aukščiausią, „F“ – žemiausią), tuo ekonomiškiau riedėsite ilgus atstumus. Nors skirtumas nesusidarys per dieną ar dvi važiavimo, tačiau visu eksploatavimo laikotarpiu, ekonomiškesnės padangos leis sutaupyti šimtus eurų kuro sąnaudoms.
Važiavimo malonumas
Na ir ką jau bepridurti šioje kategorijoje. Sportinės (semi-slick) padangos yra skirtos tiems, kurie ieško vairavimo malonumo ir iš važiavimo nori daugiau nei tik nuvykti iš taško A į B. Sportinės padangos yra minkštesnės, geriau sukimba su sausa kelio danga šiltu oru ir dėl to galima greičiau važiuoti posūkiuose, juose jausti didesnį automobilio stabilumą, išvengti nepasukamumo, persisukimo ar ratų užsiblokavimo. Tačiau bendro naudojimo keliuose tokį malonumą pajausti yra sudėtinga. Pilnai savo potencialą tokios padangos parodo tik lenktynių trasoje.