Krenta planšetinių kompiuterių pardavimai

Remiantis analitinių kompanijų „IDC“ ir „Canalys“ ataskaitomis, planšetinių kompiuterių pardavimai ketvirtame 2014 metų ketvirtyje lyginant su analogišku 2013 metų laikotarpiu krito. Tai pirmasis tokio tipo atvejis per pastaruosius keturis metus.

„Canalys“ teigimu, per paskutinius tris 2014 metų mėnesius visame pasaulyje klientų rankose atsidūrė 67 mln. planšetinių kompiuterių. Tai yra 12% mažiau nei 2013 metais. Kiek kitaip šią situaciją nušviečia „IDC“ kompanijos atlikti tyrimai – 76,1 mln. lyginant su 78,6 mln. 2013 metais, tačiau tokie skaičiai taip pat reiškia kritimą. Verta atkreipti dėmesį į tai, kad panaši situacija paskutinį kartą buvo užfiksuota 2010 metais.

Planšetinių kompiuterių rinkos stagnacijos priežastimi analitikai laiko didelių išmaniųjų telefonų populiarumą. Šventinio sezono metu taip vadinamieji planšetofonai sudarė 13% visų parduotų išmaniųjų telefonų. Didžiausio populiarumo sulaukė „Samsung Galaxy Note 4“ bei „iPhone 6 Plus“, kuriems buvo skirti dideli žiniasklaidos rėmimai. Šie įrenginiai buvo reklamuojami kaip tikri revoliucioneriai ir ypatingai patogūs produktai. Klientai priimdavo sprendimą įsigyti didelį išmanųjį telefoną, nes tikėjo, kad toks įrenginys užtikrins jiems patogumą ir panašius į mažą planšetinį kompiuterį funkcionalumus. 7 colių planšetinių kompiuterių pasitraukimas taip pat atsispindi statistikoje – dar praeitų metų pradžioje jie sudarė net 66% siekiančią visų parduotų įrenginių dalį, o paskutinį ketvirtį jau tik pusę.

Kita planšetinių kompiuterių pardavimų mažėjimo priežastis yra rinkos prisipildymo faktas. Pažymima, kad retas investuoja į naują modelį kiekvienais metais, o prieš 2013 metų Kalėdas paklausa šiems įrenginiams buvo rekordinė.

Remiantis tiek „IDC“, tiek „Canalys“ ataskaitomis, pažymima, kad daugiausia priežasčių susirūpinimui turi  „Apple“ ir „Samsung“. Nors šios kompanijos vis dar lyderiauja pasauliniuose pardavimų reitinguose, tačiau jų dalis rinkoje nuolat krenta dėl mažesnių gamintojų iškilimo. Vienu topinių koncernų, kuris galėjo paskutinį ketvirtį džiaugtis geresniniais nei 2013 metų rezultatais buvo „Lenovo“.

Nepaisant nuviliančių ketvirto ketvirčio rezultatų, suminiai planšetinių kompiuterių pardavimai 2014 metais lyginant juos su 2013 metais išsaugo kiek daugiau nei 4% ir siekė 230 mln. įrenginių vienetų.

Šaltinis: techcrunch, gsmarena, nuotr. google, apple, samsung

Join the discussion

El. pašto adresas nebus skelbiamas.