Čiužiniai

Teko girdėti ne vieną sakant, kad čiužiniai yra labai panašūs į rūbus – reikia pasimatuoti, paliesti, pauostyti ir tik tada pirkti. Už didesnę kainą… Taip pat visi žino, kad perkant internetu galima neblogai sutaupyti. Kaip dabar suderinti tuos du dalykus? Internetu paliesti negalima, bet galima sutaupyti. Iš tiesų, paliesti ir pauostyti nieko nereikia. Užtenka žinoti pagrindinius faktus apie čiužinius ir nuspręsti, ko jums iš tikrųjų reikia.

Čiužinių rūšys

Lietuvoje internetu prekiaujama 5 rūšimis čiužinių:

  1. Paraloniniai čiužiniai. Tai klasikiniai čiužiniai, kurių viduje – paralonas. Nauji čiužiniai yra tobuli technologiškai, taigi, paralonas irgi yra naujoviškas.
  2. Spyruokliniai čiužiniai. Čiužinio viduje yra tvirtinamos geležinės arba plastikinės spyruoklės. Šiuolaikinės technologijos yra pažengusios tiek, kad šios spyruoklės negirgžda, todėl nesigirdi, kai vartotės lovoje. Tiesa, spyruoklės yra dviejų rūšių. Vienos yra klasikinės metalinės. Kitos – naujoviškos, įvilktos į maišelius, kurie tarpusavyje sutvirtinami.
  3. Viskoelastiniai čiužiniai. Viskozė – NASA sukurta medžiaga, kuri atsimena įspaudimus. Toks čiužinys yra labai sveikas, nes atsimena kūno linijas ir naktį miegate visiškai atsipalaidavę.
  4. Lateksiniai čiužiniai. Natūralių medžiagų – latekso – čiužiniai yra labai patogūs ir pagaminti iš gumos (kaučiuko). Jų savybės – labai pažangios, tinka visiems ir įvairaus svorio žmonėms.
  5. Atvirų putų poliuretano HR čiužiniai. Tai specifiniai čiužiniai, kuriuos sudaro kelios kietumo zonos. Tai reiškia, kad dalis čiužinio yra kietesnė, dalis minkštesnė, atitinkamai pagal žmogaus kūno išsidėstymą.

Visos rūšys turi savo privalumų ir trūkumų, apie kuriuos prirašyta nemažai straipsnių internete, tačiau reiktų atkreipti dėmesį į kelis momentus.

Prakaitavimas

Dažnai žmonės ieško čiužinių, ant kurių neprakaituotų. Ar įmanoma tokį rasti? Galime drąsiai sakyti – tikrai ne.

Galime Jus nudžiuginti: jei prakaituojate – vadinasi esate gyvas. Kiekvienas žmogus minimaliai per naktį išprakaituoja apie pusę litro prakaito. Per mėnesį – tai geras kibiras, o per metus – tai net visi 12 ir tai jei nesergate ar esate lieso sudėjimo. Stambesniems žmonėms dar blogiau – jie daugiau prakaituoja.

Jei prakaitavimas problema – rinkitės spyruoklinį čiužinį. Jo vidus yra tuščias, todėl skysčiai greitai susigeria ir drėgmės viršutiniame sluoksnyje lieka mažiau. Taip pat reikia pasirinkti tinkamą antklodę miegui – vasarai geriausiai plona vasarinė arba kondicionierius ant sienos.

Jei žmogus, kuris miegos ant perkamo čiužinio, naktį gausiai prakaituoja, jam labiausiai tinka Spyruokliniai ir atvirų putų poliuretano čiužiniai. Spyruokliniai tinka todėl, kad juose yra oro tarpas, kuris išgarina susigėrusį prakaitą ir jame neužsilaiko. Atvirų putų poliuretanas turi irgi geras drėgmės garinimo savybes. Deja, lateksiniai ir viskoelastiniai čiužiniai itin geromis prakaito sugėrimo ir drėgmės savybėmis nepasižymi.

Alergijos

Žmonės būna alergiški vieniems ar kitiems dalykams. Į tai reiktų atsižvelgti ir perkant čiužinį. Čia rekomenduojami viskozės čiužiniai, kurie nekaupia dulkių (kaip žinote, dulkės ir mikroorganizmai yra pagrindinė alergijų priežastis). Kiti čiužiniai dulkių irgi nelinkę kaupti, tačiau viskozė šioje srityje geriausia. Tai svarbu, kai namai yra naujos statybos ir dar kuris laikas aplink vyksta statybos darbai. Labai nerekomenduojami spyruokliniai čiužiniai, kurie yra tikri dulkių surinktuvai.

Drėgmė patalpoje

Jei žiemojote bent vieną žiemą namuose, kuriuose bus perkamas čiužinys, tikriausiai jau žinote, koks ten oras. Jei langai gausiai rasoja, reiškia, namuose kaupiasi drėgmė. Jei oras sausas, paprastai naudojamas drėkintuvas. Sausuose namuose čiužiniai jaučiasi puikiai absoliučiai visi. Jei namai drėgni, oro temperatūros svyruoja, reikėtų rinktis atvirų putų poliuretano ir spyruoklinius čiužinius, kurie pasižymi geromis drėgmės išgarinimo savybėmis. Netinka viskozės ir latekso čiužiniai, nes juose drėgmė kaupiasi, tad gali pradėti pelyti. Viskozė labai jautriai reaguoja į temperatūrų skirtumus. Temperatūrai nukritus žemiau 15 laipsnių, ji pradeda kietėti ir praranda savo elastingumą. Dėl šios priežasties viskoelastiniai čiužiniai nerekomenduojami kaimo turizmo sodybose, kurios ne ištisai apšildomos (priešingai nei butai, kur temperatūra nenukrenta žemiau 18-20 laipsnių).

Kūno svoris

Jei žmogus sveria daugiau nei 110 kg, jam nerekomenduojami spyruokliniai čiužiniai. Beje, jie nerekomenduojami ir itin liekniems žmonėms. Viskoelastiniai čiužiniai nerekomenduojami vaikams, nes jų stuburas ir kaulai dar nėra susiformavę. Vaikams geriausiai tinka kietesni čiužiniai iš atvirų putų poliureno ir plono paralono.

Kaina

Viskoelastiniai ir lateksiniai čiužiniai yra brangiausi (2000-4000 ir daugiau Lt). Pigiausi – spyruokliniai čiužiniai. Tačiau yra būdas, kaip nebrangiai gauti itin gerą kokybę ir patogų miegą. Būdas iš tikrųjų labai paprastas norintiems sutaupyti. Perkate spyruoklinį čiužinį už 300-500 litų, o kartu ir antčiužinį, kuris tvirtinamas ant čiužinio specialiomis gumelėmis. Putų poliureno antčiužinis kainuoja 100-200 litų, o lateksinis – 400-600 Lt. Viskoelastinis antčiužinis kainuoja 300-600 litų. Beje, antčiužiniai labai gerai, kai jau turite čiužinį, bet kiek senesnį, arba jums jį padovanojo, neatsižvelgdami į jūsų miegojimo įpročius ir patalpas. Tokiu būdu galima nemažai sutaupyti ir jaustis komfortiškai.

Investuoti į savo miegą verta. Nes neišsimiegojęs žmogus dirba neefektyviai, yra irzlus ir tampa sunku su juo bendrauti. Technologijų naujumas čia nesvarbu. Svarbiausia, kad miegas būtų saldus ir patogus.

Kaip gerai išsimiegoti?

Geram miegui be čiužinio reikalingi ir tokie papildomi veiksniai:

Gerai išvėdintas kambarys – nebijokite prieš miegą atverti lango, įėjęs vėsus oras bus šviežias, turės daugiau deguonies, dėl to lengviau atsipalaiduosite ir greičiau užmigsite.

Tinkama patalynė – antklodė turi būti nei per stora, nei per plona. Vienu atveju prakaituosite, kitu – šalsite. Miego metu būsite įsitempę, o ryte suirzę.

Optimaliausia miegamojo temperatūra – 18 laipsnių.