Warhammer 40K: Space Marine – Orbitinis desantas

Ūgis daugiau nei du metrai. Sustiprintas skeletas. Papildoma širdis, beveik viską išfiltruojančios kepenys, greitai krešantis kraujas ir kiti organizmo patobulinimai. Atominio reaktoriaus varomi tanko lygio jėgos šarvai. Raketomis šaudantys automatai, grandininiai kardai ir šuolio kuprinės. Alinančios pratybos. Šimtametė kovų patirtis. Liepsninga neapykanta Dievo–imperatoriaus ir žmonijos priešams. Visa tai ir daugiau sudaro kosmodesantininką. Ir pagaliau išleistas jiems skirtas žaidimas!

Aišku, ne britų stalo žaidimų kompanija Games Workshop, leidžianti Wahammer Fantasy, Warhammer 40,000, Lord of The Rings ir jų papildymus, išrado iš orbitos krentančius superkarius. Po ilgų, bevaisių ginčų internete sutariama, kad tokia garbė priklauso Robertui A. Heinleinui ir jo knygai „Erdvėlaivių kariai“, vėliau nevykusiai perkeltai į kino ekranus. Kita vertus, W40K kosmodesantininkai įkvėpė ir StarCraft pėstininkus, ir vėlesnius pirmojo asmens šaudyklių veikėjus. Kadangi kritikuojant tai, kas nepatinka, retai gilinamasi į skirtumus, o kritikuoti žaidimus su kosmodesantininkais taip pat populiaru, kaip bodėtis Call of Duty, po šio pavadinimo skėčiu telpa daug kas. Jei tai vyras su šarvais iš ateities armijos, tai jau ir kosmodesantininkas, nesvarbu, kad jis, tarkim, tik paprastas raumenų kalnas apnuoginančiais šarvais iš Gears of War. Artimiausias, mano nuomone, variantas tikrajam kosmodesantininkui yra Master Chief ir kiti Halo spartiečiai: jie yra visokeriopai modifikuoti, turi pažangiausius šarvus, dirba mažomis grupėmis, turi daug patirties.

Tarpžvaigždinis karys

Panašiai yra ir su Warhammer 40K kosmodesantininkais. Pabandysiu greitai ir paprastai atpasakoti jų istoriją. Žmonija yra išsibarsčiusi milžiniškoje tarpžvaigždinėje Imperijoje. Kelionės tarp žvaigždžių įmanomos tik dėl mirusių telepatų sielomis šeriamo Astronomikono švyturio. Šį sukūrė ir palaiko žmonijos Dievas–imperatorius, mirtinai sužeistas ir paskutinius 10 tūkstančių metų įkalintas jo gyvybę palaikančiame Auksiniame Soste, stovinčiame Šventojoje Žemėje. Žmoniją iš visų pusių puola ateiviai ir demonai, tad išgyventi pavyksta tik dėl fašistinės diktatūros ir religinių represijų. Milijardai Imperijos gvardijos karių, paprastų vyrų ir moterų, ginkluotų pigiai gaminamais šarvais ir ginklais, miršta kas dieną gindami žmoniją. O pačiame karinių pajėgų priekyje yra kosmodesantininkai, genetiškai modifikuoti iki fizinio ir intelektualinio tobulumo, dėl išdavystės pavojaus suskirstyti į tūkstančio vyrų armijas, laisvai keliaujantys tarp žvaigždžių ir grandininiu kardu ateivių, išdavikų ir demonų širdyse įrėžiantys pagarbią baimę Dievui–imperatoriui.

Ultramarines yra vienas pirmųjų ir vienas žymiausių desantininikų skyrių. Keletas jo kovos brolių yra pasiunčiami į vieną Imperijos pasaulių, skirtų pramonei. Ten prasidėjo barbariškųjų orkų invazija, Imperijos gvardijos pajėgoms nesiseka, gelbėjimo laivynas dar toli, o statomi titanai — milžiniškos galios koviniai robotai — yra per svarbūs, kad viską būtų galima subombarduoti iš orbitos. Todėl Ultramarines kapitonas Titusas, iš dviejų vinių kaktoje sprendžiant, turintis 200 metų patirties, ir keletas jo kompanionų leidžiasi išskersti orkų. Už Imperatorių ir Imperiją!

Space Marine yra keistas trečiojo asmens šaudyklės ir veiksmo žaidimo mišinys. Veikėjas gali nešiotis keturis šaunamuosius ginklus: tai jau toks pat standartas trečiojo asmens šaudyklėse kaip du ginklai FPS žaidimuose. Yra kartu su artimos kovos ginklu naudojamas pistoletas, taip pat žymiausias kosmodesantininkų įnagis — žaibosvaidis. Realiai tai yra automatinis šautuvas su 30 šovinių apkaba, užtaisomas raketos varomais sprogstamaisiais šoviniais. Vėliau atsiranda ir kitų, tikrai tankui tinkamų bjaurių, ateivių valymo įrankių. Tiesa, kitaip nei daugumoje šių dienų šaudyklių, kosmodesantininkai nepuls naudotis priedanga: čia norint išvengti ugnies teks judėti, pavyzdžiui, ridentis, o tą kosmodesantininkai labai mikliai daro, nors ir nešioja sunkius šarvus. Priešai vienoje vietoje užsibūti neleis, nes greitai pasipils granatos, raketos, plazma…

Arba prisistatys koks nors orktoritetas (cha), daug didesnis už bendrus, — orkai auga su amžiumi ir kovine patirtimi, — kurio lengvai nepribaigsi. Arba dar didesnė krūva orkų. Nieko nepadarysi, tenka stoti artimon kovon. O aš seniai laukiau žaidimo, kur kosmodesantininkai taršytų priešus kaip X–Men Origins: Wolverine veikėjas. Bet štai pamatai, kad čia nėra pjautynių žaidimas. Smūgiai atliekami spustelėjus vieną mygtuką, iki keturių iš jų galima sujungti į kombinaciją. Norint įvairovės galima po smūgio ar jų serijos spustelėti apsvaiginimo mygtuką ir išeis kitokia ataka. Apsvaiginimo mygtukas reikalingas, na, priešui pritrenkti. O tada jam galima įvykdyti egzekuciją.

Taip kosmodesantininkams grąžinama gyvybė. Jokių vaistinėlių, jokios regeneracijos, skydą atmetus, tik egzekucijos arba įniršio režimas. Tai užtikrina, kad ne tik visą laiką dalyvausi kovoje, bet ir turėsi rinktis progas: egzekucijos užtrunka ir tampi lengvu taikiniu sunkiesiems ginklams.

Artimos kovos ginklų yra keletas: peilis, grandininis kardas, laikomas šauniausiu visų laikų kardu, jėgos kirvis ir jėgos kūjis. Kartais leidžiama pasinaudoti raketine kuprine, kuri dažniau naudojama ne kaip transporto priemonė, o kaip būdas kosmodesantininką paversti daugkartiniu artilerijos sviediniu (atrodo, internautams tai patiko labiausiai). Ginklai skiriasi greičiu ir galia, be to, kartu su kovos kūju galima naudoti tik pistoletą ir žaibosvaidį. Tiesa, naudojant šį daiktą kyla visai užtarnautas dieviškumo pojūtis, nes orkai tyška vos prisilietus.

Žaliasis chaosas

Priešų įvairovė yra gana didelė, nors sudaryti jie tik iš orkų ir chaoso pajėgų. Galima sutikti beveik visus ant stalo randamus orkus… ir juos užmušti. Aišku, nuolat girdėsi jų klyksmus šokti į kovą ar, kaip pasitaikė užmušus vieną iš stipresnių, komentarą, kad jis jau nebetrukdys bandant pasiekti viršūnę. Negana to, kad priešai įdomūs, jie sukurti stulbinančiai detaliai. Kokiam nors veikėjui pasirodžius vaizdo intarpe tiesiog seilė tįsta dėl dėmesio detalėms ir kruopštumo. Kodėl tai nepavyksta BioWare ar Bethesda, nors pusė jų žaidimų žaidžiama žiūrint į kieno nors snukelį? Lygiai taip pat kruopščiai sukurti ir desantininkai: šarvai puošnūs, einant plazda tyrumo antspaudų pergamentas, nors man Titusas primena aktorių Samą Neillą ir atrodo kiek per daug gero veido. Galvotum, kad paprastas kosmodesantininkas yra artimesnis Jasonui Stathamui…

Internete jau būsi skaitęs, kad žaidimas yra nuobodus. Melas, melas! Kaip neatsiranda tas nuobodulio jausmas, taip neatsiranda. Nenusibosta net architektūra, nors  beveik visas žaidimas vyksta pilkuose, gotikiniuose milžiniško masto griuvėsiuose. Gal čia meilė viskam, kas susiję su W40K kalba, ta pati, kuri vertė kritikuot Dawn of War 2 ir jo papildymus. Galų gale, su visais intarpais, puikiai surežisuotais ir sukurtais, ir kiek standartiniu (W40K kontekste) siužetu, pramonine aplinka ir kitais dalykais tai yra labiausiai įtraukiantis į savo pasaulį Warhammer 40,000 žaidimas. Net kovos su bosais geriau sukurtos nei Dawn of War 2. O kosmodesantininkų kovos prieš chaoso kosmodesantininkus internete, kai suteikiama galimybė pasirinkti veikėjo šarvus ir spalvas! Jos vyksta lėčiau, reikia daugiau planuoti, nes kariai taip lengvai, kaip Call of Duty ar Counter–Strike, nežūna…

Aišku, galime sakyti, kad norėjome kitokio žaidimo. Pradėtume nuo banditėlio miesto–avilio apačioje, pereitume atranką į kosmodesantininkus, atliktume misijas kaip skautai naujokai, tada pereitume į tikrus desantininkus (paskutiniais duomenimis, prieš tampant taktiniu desantininku, dar reikia pabūti sunkiųjų ginklų ir šturmo būriuose), vėliau jau užimtume elitines pozicijas ir gautume pašventintus terminatoriaus šarvus. Ir dar turėtume slapstytis už tvorų ir vadovauti būriui, kaip kokiame Brothers in Arms. Bet tada kokios trukmės išeitų žaidimas? Ir kokia didžiulė turėtų būti priešų įvairovė ir viską sujungianti siužeto arka, sudėtingesnė nei „iš nusmurgėlio tampi kosmodesantininkų vadu“? Komerciškai pavojinga ir sunku sukurti. Tad kol kas džiaugiamės tikrai smagia ir vizualiai labai įspūdinga mėsmale. 

JcDent

Join the discussion

El. pašto adresas nebus skelbiamas.