Maisto papildai ir mineralai

Maisto papildų gamintojai dažnai bando įtikinti mus, jog visos šios stebuklingos piliulės yra būtinos, jei norime turėti gražius ir sveikus plaukus, nagus, liekną figūrą, sveikas akis, kepenis… Kada iš tikrųjų reikėtų galvoti apie papildus, o kada neverta jų vartoti?

Kada verta vartoti maisto papildus?

Tinkamai parinkti maisto papildai, vitaminai bei mineralai gali pagerinti sveikatos būklę. Papildų paskirtis – papildyti mūsų organizmą tam tikrais trūkstamais elementais. Tačiau neretai vartojame juos pasikliaudami nuojauta, iš tikrųjų net nežinodami, ar mums jų tikrai reikia.

 

Nėštumas ir žindymas

Nėsčiosios ir krūtimi žindančios moterys savo organizmą turėtų aprūpinti didesne folio rūgšties, geležies, vitamino C ir B grupės vitaminų doze.

Menopauzė

Menopauzės metu išauga poreikis kalciui ir vitaminui D. Taip pat gali trūkti B12 vitamino, folio rūgšties, taip pat magnio arba geležies.

Šlapimo takų problemos

Geriausią poveikį šlapimo takams turi spanguolės, todėl šiam atvejui rekomenduojamos tabletės, kurių sudėtyje yra šių uogų.

Anemija

Geležis yra būtinas kovojant su anemija ir siekiant jos išvengti. Būtina žmonėms, valgantiems mažai mėsos ir vegetarams.

Nemiga

Žmonės, kuriuos kamuoja nemigos problemos turėtų ieškoti melatonino.

Akių problemos

Sausiejančioms akimis ir trūkinėjančioms kraujagyslėms padės ramūnėlės ir liuteinas.

Lieknėjimas ir celiulitas

Lieknėjant galima vartoti CLA – papildą, skirtą riebaliniam audiniui. Aktyviai sportuojantiems skirtas l-karnitinas, kuris pagerina riebalinio audinio deginimą fizinio krūvio metu. Chromas sumažina apetitą, o celiuliozė papildomai pagerina metobolizmą.

Koncentracija ir dėmesys

Mokymosi ar padidėjusios protinės veiklos metu pravers ginkmedis, lecitinas arba omega-3. Atminčiai gerinti skirtus maisto papildus taip pat gali vartoti vyresnio amžiaus žmonės, kurie turi problemų su atmintimi.

Plaukų slinkimas

Norint turėti sveikus plaukus, turėtume pasirūpinti, kad mūsų organizme netrūktų cinko ir geležies. Plaukų slinkimo atveju galima vartoti L-cistiną ir asiūklį.

Odos problemos

Kovojant su sausa oda ir elegastingumo stoka būtinas E vitaminas. A vitaminas pravers kovoje su spuogais, o vitaminas C sustiprins kraujagysles.

Svarbios pastabos

Nerekomenduojama vienu metu vartoti kelis maisto papildus. Negalima vienu metu vartoti kalcio ir geležies, nes jie apsunkina tarpusavio absorbaciją. Jeigu gydytojas nenustatys konkretaus maisto papildų vartojimo laiko ir aplinkybių, geriausia juos vartoti valgymo metu arba po jo.

Maisto papildai – kas tai?

Maisto papildai – tai koncentratai, kurie yra praturtinti tam tikrais elementais ir sudaryti pagal griežtai apibrėžtus kriterijus taip, kad galėtų teinkinti specifinius mitybos reikalavimus.

Tam tikrų maistinių medžiagų poreikis gali kilti dėl įvairių priežasčių, pvz., fizinių, fiziologinių, nulemtų aplinkos ar socialinių (tai susiję ne tik su sportininkais). Šis poreikis negali būti patenkinamas normalios mitybos sąskaita, todėl gimsta papildų poreikis, t.y. mitybos praturtinimo maisto papildais poreikis.

Kam reikalingi maisto papildai?

Maisto papildai prisideda prie tiek fizinės, tiek psichinės formos bei bendros savijautos gerinimo, gyvybingumo, jėgų ir energijos atsiradimo. Jie ypač svarbūs sportininkams ir aktyvaus gyvenimo būdo žmonėms, taip pat kovojantiems su anstvoriu ir vyresnio amžiaus asmenims.

Šalutinis poveikis

Maisto papildai negali turėti jokio neigiamo šalutinio poveikio, kadangi yra santykinai artimi normaliai mitybai. Tačiau nepamirškime, jog šiuo atveju itin svarbus vartojimo ir dozavimo būdas. Dažnai jis lemia, ar konkretų prepratą traktuojame kaip maisto papildą, ar vaistą.

Maisto papildų klasifikavimas

Priklausomai nuo jų paskirties maisto papildus galima padalinti į tris grupes, kurios užtikrina:

  1. Masės ir raumenų jėgos augimą.
  2. Nereikalingo riebalinio audinio mažinimą.
  3. Gerą fizinę būklę ir gebėjimą susikaupti.

 

 

 

 

Join the discussion

El. pašto adresas nebus skelbiamas.