Garsių fotografų pristatymai ir fotonaujovės „Snap“ konferencijoje

Penktoji fotografijos konferencija Snap sutraukė gausybę fotomėgėjų ir profesionalų.

Sprendimas perkelti renginį į Siemens areną išties pasiteisino – buvo užpildyta beveik visa renginiui atskirta arenos dalis, o stebėti garsių fotografų pristatymus ir įspūdingiausius jų darbus sėdint viršutinėse arenos eilėse buvo išties neįprasta. „Dirbtuvių“ sekcijoje, kurioje naujienas demonstravo įvairūs gamintojai ir buvo įrengti keli fotografavimo stendai, veiksmo taip pat netrūko. Panorėjus pačiupinėti kokį naują fotoaparatą teko brautis pro modelius iš visų kampų pleškinančius fotografus.

Pristatymą rengė įvairūs fotografai, išgarsėję įvairiose srityse ir turintys savitą stilių, kurį ir bandė „pagauti“ žiūrovai. Konferencijos tema šiemet buvo kūno kalba ir judesys fotografijoje, tad daugelis pristatymų buvo susiję būtent su tuo. Prezentacijos nebuvo per daug techninės ar siauros specifinės srities, daugiausia dėmesio buvo skiriama pačioms fotografų istorijoms, jų eksperimentams ir atradimams. Nustebino didelė fotografijų stilių ir pritaikymo būdų įvairovė. Tomas Tumalovičius dalijosi įspūdžiais iš ekstremalių sporto situacijų. Albertas Pocėj supažindino su fotografijos pradžiamoksliu. Remigijus Zolubas kalbėjo apie kūno kalbos pritaikymą mados fotografijoje. Algis Kriščiūnas atskleidė „Panelės“ viršelių ir įvairių muzikinių grupių fotosesijų užkulisius. Tomas Kauneckas dėstė apie judesių panaudojimą mados ir gyvenimo būdo fotografijoje. Laiko scenoje palikta ir jauniems įdomiems fotografams: Marla Singer plačiau kalbėjo apie paruošiamuosius eskizus, Visvaldas Morkevičius – apie varginantį ir ne visada gražų mados fotografijos Paryžiuje pasaulį, o Dominykas Bliznikas, kuris su komanda kūrė šiemečio „Satta“ festivalio nuotraukas, atskleidė kitokį – protestuojantį, pankišką, taisyklių nepaisantį profesionalaus fotografavimo judėjimą.

Technikos parodoje daugiausia dėmesio, be abejo, buvo skiriama profesionaliems ar pusiau profesionaliems modeliams. Daugelį jų esame trumpiau ar plačiau minėję. Iš visiškai nematytų labiau mėgėjams skirtų naujovių galima išskirti nediduką Fujifilm modelį XF1. Nedidukas retro stiliaus fotoaparatas pagamintas iš aliuminio, turi malonią liesti sintetinės odos apdailą, itin šviesų f/1.8 objektyvą, 12 MP jutiklį, 4x priartinimą, valdomą ratuku. Beje, net įjungiamas fotoaparatas pasukus objektyvo ratuką – neįprastas ir įdomus sprendimas, dar labiau padidinantis senovinio fotoaparato įspūdį. Prekyboje Fujifilm XF1 pasirodys metų pabaigoje, o plačiau apie modelį ir juo atliktas nuotraukas – gamintojo svetainėje.

Fujifilm stende buvo galima išbandyti ir išskirtinius X-Pro1 bei X-E1 modelius. Naujo XF standarto keičiamus objektyvus naudojantys fotoaparatai išsiskiria savo forma ir dydžiu. Iš nuotraukų sunku susidaryti tinkamą įspūdį apie paties aparato dydį – tai nėra kompaktiškas modelis, o įprastą DSLR primenantis, tik kvadratinės formos korpusas. X-Pro1 matmenys: 14 x 8 x 4 cm, mažesnio X-E1 – 13 x 7,5 x 3,8 cm.

Išskirtinį neseniai prekyboje pasirodžiusį modelį turėjo ir Olympus – Tough TG-1. Pirmą kartą į atsparų sukrėtimams, temperatūrai ir vandeniui korpusą įmontuotas greitas f/2.0 šviesumo objektyvas. TG-1 gali būti naudojamas iki 12 metrų po vandeniu, iškristi iš 2 metrų aukščio ir atlaikyti 100 kg svorį. Jame naudojamas 12 MP jutiklis, galima priartinti 4 kartus (atitinka 4,5–18 mm), fotografuoti 10 kadrų per sekundę greičiu. Valdyti fotoaparatą ir peržiūrėti vaizdus galima 3 colių OLED ekrane. Šiam modeliui Olympus paruošė įvairių priedų, pavyzdžiui, dėkliuką, leidžiantį fotografuoti iki 45 metrų po vandeniu.

Daugiau nuotraukų Snap Facebook profilyje

Join the discussion

El. pašto adresas nebus skelbiamas.